Tým
Mgr. et Mgr. Petra Králová

Věci se seběhly tak rychle, že mi přijde, že je to pár dní, co se ke mně donesla zpráva o možnosti zřízení tohoto zařízení. Já jsem měla přesné vize a plány o tom, kde budu dále pracovat, čím se živit a o co mě v blízkých měsících čeká. Ale řekla jsem si a proč ne?! Bude to výzva se vším všudy!
Tak začal kolotoč vyřizování dokumentů, shánění prostor a vymýšlení, jak TO celé bude vypadat. Velkým štěstím bylo, že jsem se v té době seznámila s Peťou a naše jednotlivé vize začaly tvořit jednu velkou společnou, která se nyní přetváří v realitu.
Od svých pracovních plánů jsem si tedy na chvíli odskočila. Přesto dál vím, že chci v budoucnu mít vlastní logopedickou či snad speciálně pedagogickou ordinaci a věnovat se tomuto rozmanitému oboru. Ale taky vím, že samotná praxe s dětmi předškolního věku mi dá nespočet dalších zkušeností. A co je nejpřirozenější cestou, jak tyto zkušenosti získat? Trávit s dětmi dennodenně čas, poznávat je a jejich jedinečné osobnosti, učit se od nich, pozorovat je a navzájem se obohacovat…
Již při studiu jsem se zapojovala do různorodých aktivit, které byly s dětmi spjaté. Jednou šlo dobrovolnictví ve Středisku rané péče TAMTAM v Olomouci, jindy o realizování zážitkového kurzu pro mládež se sluchovým postižením a poruchami chování. Zkusila jsem být i patronem v projektu Prevence školní neúspěšnosti nebo „kamarádem“ v rámci programu Pět P.
Jinak ráda trávím čas s hlavou ve větru či oblacích, ať už jízdou na kole, pobytem v přírodě, pěšky v horách, či na laně ve výškách. Dávku překvapení a spoustu zvědavosti ve mně budí geocaching, který mi připomíná tolik v dětském věku oblíbené hledání pokladů. Tuto touhu ve mně zajisté vzbudilo i mnoho let ve skautu, kde jsem zažila nezapomenutelné okamžiky spojené s legrací, spolupráci, férovosti, přátelstvím a odvahou.
A z každého trochu se budu snažit předat vašim dětem.
Studium
Gymnázium Olomouc, Čajkovského
FF UP Olomouc - obor Psychologie
PdF MU Brno - obor Speciální pedagogika (specializace logopedie, surdopedie)
Kurz Kognitivní rehabilitace na Neurologické klinice FN Ostrava a kurz Psycholog ve zdravotnictví
Bc. Silvie Rosensteinová
Práci s dětmi jsem se začala věnovat ve svých dvaceti letech, kdy jsme získávala zkušenosti jako au-pair ve Velké Británii, kde jsem se starala o tři děti.
Po návratu ze světa jsem vedla skautskou družinu světlušek ve Spálově. Potom, co jsem se přestěhovala a zabydlela v Luboměři, jsem s kamarádkou během rodičovské dovolené založila Dětský klub Pátek, kde mohly děti navštěvovat tvořivý kroužek a další akce pro ně připravované.
Dva roky jsem pak vedla kroužek angličtiny pro děti předškolního věku.
U nás doma se pak často scházely kamarádi a kamarádky mých dětí (mám devítiletého syna a pětiletou dceru) a tak bylo u nás pořád plno a veselo.
A teď když už děti povyrostly jsem plynule přešla do Zahrady a jsem za to moc a moc ráda, protože mě to zkrátka baví.
Studium
SPŠ a SZŠ Odry - obor Předškolní a mimoškolní pedagogiky
Ostravská univerzita V Ostravě- obor systematická biologie a ekologie
Profesní kvalifikace Chůva pro děti do zahájení školní docházky
Montessori kurz- praktický život
Bc. Adéla Foldynová
Jsem maminka čtyř úžasných dětí (třech kluků a jedné holčičky). Vystudovala jsem všeobecnou sestru na Vyšší odborné škole v Ostravě. Již od raného dětství jsem tíhla k dětem. Aktivně jsem působila ve skautu – vedla jsem družinku světlušek, byla vedoucí a zdravotník na táborech. Vždy mě udivovalo, jak moc jsou děti schopné vnímat vše okolo nich a mají touhu stále poznávat něco nového. Po narození dětí už na jiné aktivity nebyl prostor. Byla jsem ráda s dětmi doma na rodičovské. Chodila jsem s nimi do přírody, na plavání, atd.. Když děti měli program, dělali to co je baví, byli spokojené. Nestačili ani zlobit. Během rodičovské jsme s manželem absolvovali Kurz efektivního rodičovství. Tento kurz nám velice pomáhá ve výchově našich dětí. Pochopili jsme, že každé dítko je jedinečné se svými potřebami a má být přijímáno takové, jaké je. Než se nám narodilo čtvrté dítko (dcera Anička ) pracovala jsem na poloviční úvazek na interním oddělení. Práce to byla zajímavá, ale velmi náročná. Třísměnný provoz nebyl ideální pro mne, ani pro mou rodinu. V tu dobu jsem pochopila, že práce zdravotní sestry na třísměnný provoz se neslučuje s rodinným životem a hledala jsem cestu jak skloubit práci a rodinu. Při rodičovské jsem si udělala kurz instruktorky plavání kojenců a batolat. Dva roky jsem plavala miminka a děti na plovárně v Hranicích. Velice mě tato práce naplňovala. Pak přišla nabídka volného místa v Zahradě. Je to pro mne krásná výzva. Velmi se na dny strávené s dětmi v Zahradě těším. Myslím si totiž, že to práce ani není. Pokud to člověk dělá s láskou, pochopením, trpělivostí a hlavně srdcem, je vnímavý k dětem a k rodičům, pak se z práce stane záliba.
Studium
Ester Ovčáčíková
Každý už od mala sníme o tom, čím budeme, až vyrosteme. Já jsem vždy snila o tom, jak budu pracovat s dětmi, a proto jsem své studium začala orientovat tímto směrem. Sice jsem vystudovala Arcibiskupské gymnázium v Kroměříži, ale po střední škole jsem začala studovat na pedagogické fakultě univerzity Palackého. Nyní studuji v posledním ročníku magisterského oboru Učitelství pro 1. stupeň základní školy a speciální pedagogiku. V rámci vysokoškolského studia jsem absolvovala kvalifikaci Chůva pro děti do zahájení povinné školní docházky.
Už od dětství jsem chodila do skautu, a také jsem vedla mladší skupinku holek. Během studia jsem se snažila co nejvíce propojit teorii s praxí. Byla jsem dobrovolníkem v centru Spektrum preventivních programů pro děti a mládež, kde jsem doučovala děti z nepodnětného prostředí a vymýšlela volnočasové aktivity. Dělala jsem osobní asistentku lidem s mentálním, případně kombinovaným postižením v Spolu Olomouc. Ale i když jsem se snažila co nejvíce naučit ve škole a ve všech možných organizací, tak jsem nejvíce zkušeností získala až v posledním roce, kde jsem trávila spoustu času se svými synovci a neteřemi, ale také v Zahradě.
Každý den se přesvědčuji, že není možné se naučit nějaké poučky, jak co dělat, a jak pracovat s jednotlivými dětmi. Každé dítě je originál a je důležité, aby každé dítě dostalo, co nejvíce podnětů pro jeho správný vývoj. A i když jsme tu my, dospělí, kteří mají vést a učit děti, tak i já se od nich neustále učím, protože co je krásnějšího než svět vidět dětskýma očima?
Barbora Váňová
Je zajímavé, kam nás vítr v životě zavane....
Vystudovala jsem poštovní školu v Opavě, ale téhle profesi jsem se nikdy nevěnovala. Hned po škole jsem odjela do Německa jako au-pair do rodiny se čtyřmi dětmi. Tato cesta mi hodně dala a ráda na toto období vzpomínám. Nejen že jsem si zdokonalila německý jazyk, který mi pomohl v další etapě života, ale získala jsem i nové zkušenosti s dětmi různé věkové kategorie.
Avšak největší školou se pro mě staly mé vlastní děti. Jsem matka třech kluků a musím říct, že i po intenzivní desetieté praxi se mám stále co učit :-) Každé je jiné, má jiné potřeby, potřebuje jiný přístup.....
A protože je mi teď dětský svět blízký, vypomáhala jsem nějaký čas v MŠ Spálov jako asistentka a nyní mě vítr zavál sem do "Zahrady".
Bc. Petra Králová
O dětské skupině Zahrada jsem se se dozvěděla od kamarádky, která mě pro tento koncept péče o předškolní děti nadchla. Já osobně jsem po gymnáziu vystudovala Speciální pedagogiku na Ostravské univerzitě a několik let jsem pracovala jako asistent pedagoga na střední škole pro žáky s kombinovaným postižením. Od roku 2019 působím jako lektorka Play wisely v centru Moudrého hraní U lišky Bystroušky v Olšovci. Play wisely je unikátní výukový program pro miminka, batolátka a děti od 4 měsíců do 5 let. Cílem je rozvíjet děti komplexně - od rozumových schopností přes pohybové dovednosti a řeč. Program podporuje optimální rozvoj mozku dítěte a pomáhá tak zvýšit efektivitu jeho pozdějšího vzdělávání. Nejvíce oceňuji, že se v něm zaměřujeme nejen na rozvoj jemné a hrubé motoriky, ale především na trénink soustředění, pozornosti a paměti. Také se mi líbí, že tyto zkušenosti a poznatky mohu uplatnit nejen při výchově syna Kubíka, ale i v práci v dětské skupině Zahrada. Se synem nejraději trávím nejraději trávíme čas v přírodě. Mám ráda sluníčko, zvířata a zajímám se o metody osobního rozvoje.
K dětem jsem vždy měla velmi blízko. Již před mnoha lety, kdy jsem se seznamovala s potomky mých přátel, jsem zjistila, že si umím najít cestu k dětské duši. Sama jsem sice v té době děti neměla, ale i přesto jsme si rozuměli a dokázali najít společnou zábavu i porozumění. Ve svém přístupu k dětem se snažím řídit srdcem. Nyní jsem maminka sedmiletého chlapečka a čtyřleté holčičky a mám tedy již zkušenosti s malými dětmi, znám jejich potřeby, hranice i možnosti. Empatie, kterou jsem postupem času začala vnímat jako dar, mi často umožní poznat, co dítě chce nebo potřebuje, porozumím, i když ještě nemluví. Svou práci v Zahradě dělám především intuitivně, avšak stále se vzdělávám tak, abych mohla dětem předávat to nejlepší. Své schopnosti i znalosti jsem si ověřila při profesní zkoušce Chůva pro děti do zahájení povinné školní docházky.
Vystudovala jsem obor Agropodnikání a svůj krátký pobyt na Ekonomické fakultě VŠB jsem šťastně ukončila s vědomím, že toto není má cesta. Na tu svou pravou, životní jsem vykročila o několik let později, kdy jsem se začala zajímat o aromaterapii a o dalších pár let později jsem vystudovala Institut Aromaterapie. Jsem tedy odborná aromaterapeutka. Pořádám přednášky, kurzy a workshopy, poskytuji služby, jako jsou holistické masáže dospělých i dětí či poradenství z oboru.
V minulosti jsem vyhledávala adrenalinovou zábavu a tuto kapitolu jsem zakončila seskokem ze čtyř tisíc metrů. Po zážitku jménem mateřství se ve mně probudil pud sebezáchovy, a tak nyní mezi mé koníčky patří klidnější aktivity, jako myslivost, jezdectví, turistika, geocaching, lyžování, rekreačně jsem už vyzkoušela různé druhy sportů, pečuji o zvířata, kterých mám doma mnoho. Se svými dětmi ráda cestuji a poznáváme nová místa i lidi.
Zvídavost a vytrvalost, s jakou se děti chtějí dozvědět vše o světě kolem sebe, mě nepřestává fascinovat a jsem vděčná, že mohu kráčet vedle nich na jejich cestě k poznání.
Má práce mě baví a děti ze Zahrady jsou mi velmi blízké, malý kolektiv nám umožňuje se navzájem lépe poznat. Obdivuji děti, za jejich neutuchající nadšení, hravost a přemýšlivost. Přeji si vytvářet ve školičce takové prostředí, do kterého se budou těšit a kde najdou bezpečný přístav, kterým by školka měla být.

S manželem máme tři děti a i po několika letech na rodičovské mě děti, nejen mé, pořád fascinují a překvapují! Práce s nimi mi dává smysl, klid a srandu.
Z pobytu v Anglii jsem si přivezla oxfordský certifikát k výuce angličtiny a praxi jsem vzykoušela s dětmi v MŠ Potštát, ZŠ Spálov a s nejmenšími v oderském Skřítku. Proto se nyní v rámci ranního kruhu budeme několikrát týdně ponořovat do tajů jer a povídání v angličtině.
Těším se na dny strávené s vašimi dětmi.